Otuz yıl önce Shenzhen, çeltik tarlalarıyla çevrili bir balıkçı köyüydü.
Sonra Çin'in yabancı yatırımlara izin vermek için ilk özel ekonomik bölgesini inşa etme planı geldi ve sessiz kırsal manzaradan zamanla bir şehre dönüşen özel işletmeler ve fabrikalar büyüdü. Şimdi 12 milyon nüfusa sahip Shenzhen, Pearl River Deltası'ndan aşağı inen dev bir kentleşmiş alanın sadece bir parçası.
Çin'in akıllı şehirleri hırsları dünyanın en büyükleri arasında. Ancak, gözetim teknolojilerinin, sakinlerin yaşam kalitesini artıracak mı yoksa sadece onlara daha yakından bakmak için mi kullanılacağına dair sorular var.
Onlar, "ciddi olarak kirliliğe odaklanmışlar" dedi.
"Diğer şehirlere kıyasla, Shenzhen temiz," diye ekledi.
Şehir, yollarındaki tüm otobüslerin ve taksilerin elektrikli olmasını sağlayan ilk şehir olduğunu söyledi. Daha akıllı taşımacılığın yanı sıra, uzak bir eyaletten herhangi biri şehre geldiğinde sağlık kayıtlarına hemen erişilebilir olmasını sağlayan yeni bir akıllı sağlık sistemi var. Ancak güvenlik sistemleri hakkında sorulduğunda yanıtı daha az hevesliydi.
"Biz sadece trafiğe aşinayız. Shenzhen vatandaşları için izleme yok" dedi.
Ancak kentin kendisinde ayrı bir olayda halk, gözetim teknolojisinin sunulma hızını dikkate almaya zorlanıyor.
Shenzhen Futian istasyonu, Eyes of the City'ye ev sahipliği yapıyor - "Sensörle dolu şehir geri bakabildiğinde insanlara ve kentsel manzaraya ne oluyor?" Gösteri çalışmaları arasında, ziyaretçilerin özel bir maske takarak seçebilecekleri bir yüz tanıma sistemi ve bilet sahiplerine geri dönüp duygusal tepkilerini analiz eden ekranlar var. Küratör Carlo Ratti, "Şehrin Gözleri sergisinin ana hedeflerinden biri ziyaretçileri duruş yapmaya teşvik etmek, tehlikeli tarafsızlık seçeneğini bozmaktır."
Bu ölçekte kentsel gelişme verimlilik gerektirecektir. Haftalık sıkışmalardan kaçınmak için trafik kontrol edilmeli ve CO2 emisyonu olan herkesi öldürmemek için ulaşım yeşil olmalıdır. Ancak vatandaşların kendilerinin daha verimli olmaları için de bir ihtiyaç olacaktır. Çöp, bir trende çok yüksek sesle müzik çalmak, ışıklar kırmızı olduğunda yol boyunca koşmak - bunlar küçük kararsızlıktan vazgeçecek ve çok büyük şehirlerde büyük rahatsızlıklara dönüşecektir.
2014 yılında sosyal kredi sistemi fikri ortaya çıktı. Bir şekilde Orwellian planı vatandaşları iyi davranışlar için ödüllendirmek ve kötü için cezalandırmaktır. Bu yılın Mart ayında, itibarsızlaştırılmış milyonlarca yolcunun süresi dolmuş bilet kullanmak veya trende sigara içmek gibi bir dizi suç için tren veya uçak bileti satın alması yasaklandı. Akıllı şehir danışmanı Charles Reed Anderson, "Çin'de, tüm sosyal puanlama deneyi büyüleyici ama yaşamak zorunda olmadığım için memnunum." Dedi.
Şu anda birleşik sosyal kredi sistemi bulunmamaktadır. Bunun yerine yerel yönetimler bu fikri farklı şekillerde uygularlar, bu da bazen yabancı ziyaretçiler üzerinde bir etki yaratabilir.
Ancak şehirler, kendileri vatandaşlar hakkında geniş bilgi veritabanlarına sahip olan Alibaba ve Tencent gibi özel teknoloji devleriyle uğraşırsa ne olur? Alibaba'nın merkezi Hangzhou şehrinde bulunmaktadır ve iki yılını şehir beyninin dublajlı bir platformunu geliştirerek, kameralardan gelen verileri ve araçların ve otobüslerin GPS konumlarını analiz eden ve gridlock'u önlemek için binden fazla trafik ışığını kontrol etmek için kullanıyor. .
Çin'deki en sık tıkanmış beşinci şehirden listede 57'nci sıraya düşmesine yardımcı olduğunu iddia ediyor. Şimdi şehirler arazi parçalarını teknoloji firmalarına teslim ediyor. Shenzhen hükümeti, Tencent'e "teknoloji ve yeniliğe odaklanan gelecekteki bir şehir" olarak nitelendirdiği şeyi inşa etmek için 809 metrekarelik (8,708 metrekare) küçük bir ıslah edilmiş arsa verdi.
Batı şehirleri de giderek artan oranda Çinli firmalarla anlaşıyor. Avustralya'nın Darwin kentindeki meclis üyeleri Huawei ile tanışmak ve teknolojisini Shenzhen'de görmek için Çin'e gitti. Firma daha sonra 900 akıllı LED ışığı, 24 çevre sensörünü ve 138 CCTV kamera ağını sunmak için 10 milyon dolarlık bir program uyguladı. Şehrin kendisine benzer bir sosyal kredi programı uygulayacağı iddialarını reddeden Lord Mayor Kon Vatskalis, ABC News'e "yüz tanıma yok ... ve kameralarımızın kim olduğunuzu veya ne yaptığınızı söyleyemeyeceğini" söyledi.
Sonra Çin'in yabancı yatırımlara izin vermek için ilk özel ekonomik bölgesini inşa etme planı geldi ve sessiz kırsal manzaradan zamanla bir şehre dönüşen özel işletmeler ve fabrikalar büyüdü. Şimdi 12 milyon nüfusa sahip Shenzhen, Pearl River Deltası'ndan aşağı inen dev bir kentleşmiş alanın sadece bir parçası.
Çin'in akıllı şehirleri hırsları dünyanın en büyükleri arasında. Ancak, gözetim teknolojilerinin, sakinlerin yaşam kalitesini artıracak mı yoksa sadece onlara daha yakından bakmak için mi kullanılacağına dair sorular var.
Temiz şehir
2050'ye kadar şehirlerde yaklaşık 292 milyon daha fazla Çinli yaşayacak. Nüfusun% 58'inden fazlası, 1980'de sadece% 18'e kıyasla kentsel sakinler. Yetkililere göre, 160'ı bir milyon veya daha fazla insanla birlikte 662 Çin şehri var. Son zamanlarda Barcelona'da ki Akıllı Şehirler Fuarı'nda Shenzhen en büyük sergilerden birine sahipti. Yerel heyetin genel müdürü Jiang Wei Dong, BBC'ye hangi teknolojilerin kente güç verdiğini söyledi.Onlar, "ciddi olarak kirliliğe odaklanmışlar" dedi.
"Diğer şehirlere kıyasla, Shenzhen temiz," diye ekledi.
Şehir, yollarındaki tüm otobüslerin ve taksilerin elektrikli olmasını sağlayan ilk şehir olduğunu söyledi. Daha akıllı taşımacılığın yanı sıra, uzak bir eyaletten herhangi biri şehre geldiğinde sağlık kayıtlarına hemen erişilebilir olmasını sağlayan yeni bir akıllı sağlık sistemi var. Ancak güvenlik sistemleri hakkında sorulduğunda yanıtı daha az hevesliydi.
"Biz sadece trafiğe aşinayız. Shenzhen vatandaşları için izleme yok" dedi.
Ancak kentin kendisinde ayrı bir olayda halk, gözetim teknolojisinin sunulma hızını dikkate almaya zorlanıyor.
Shenzhen Futian istasyonu, Eyes of the City'ye ev sahipliği yapıyor - "Sensörle dolu şehir geri bakabildiğinde insanlara ve kentsel manzaraya ne oluyor?" Gösteri çalışmaları arasında, ziyaretçilerin özel bir maske takarak seçebilecekleri bir yüz tanıma sistemi ve bilet sahiplerine geri dönüp duygusal tepkilerini analiz eden ekranlar var. Küratör Carlo Ratti, "Şehrin Gözleri sergisinin ana hedeflerinden biri ziyaretçileri duruş yapmaya teşvik etmek, tehlikeli tarafsızlık seçeneğini bozmaktır."
Veri toplama
Çin, şaşırtıcı bir hızla yeni şehirler yaratıyor ve 19 dev şehir kümesini ve 40 milyondan fazla nüfusa sahip dünyanın ilk süper şehrini yaratma planlarıyla kentsel peyzajı yeniden tanımlıyor.Bu ölçekte kentsel gelişme verimlilik gerektirecektir. Haftalık sıkışmalardan kaçınmak için trafik kontrol edilmeli ve CO2 emisyonu olan herkesi öldürmemek için ulaşım yeşil olmalıdır. Ancak vatandaşların kendilerinin daha verimli olmaları için de bir ihtiyaç olacaktır. Çöp, bir trende çok yüksek sesle müzik çalmak, ışıklar kırmızı olduğunda yol boyunca koşmak - bunlar küçük kararsızlıktan vazgeçecek ve çok büyük şehirlerde büyük rahatsızlıklara dönüşecektir.
2014 yılında sosyal kredi sistemi fikri ortaya çıktı. Bir şekilde Orwellian planı vatandaşları iyi davranışlar için ödüllendirmek ve kötü için cezalandırmaktır. Bu yılın Mart ayında, itibarsızlaştırılmış milyonlarca yolcunun süresi dolmuş bilet kullanmak veya trende sigara içmek gibi bir dizi suç için tren veya uçak bileti satın alması yasaklandı. Akıllı şehir danışmanı Charles Reed Anderson, "Çin'de, tüm sosyal puanlama deneyi büyüleyici ama yaşamak zorunda olmadığım için memnunum." Dedi.
Şu anda birleşik sosyal kredi sistemi bulunmamaktadır. Bunun yerine yerel yönetimler bu fikri farklı şekillerde uygularlar, bu da bazen yabancı ziyaretçiler üzerinde bir etki yaratabilir.
Şehir beyni
Giderek daha fazla veri ve bilgi, şehirlerdeki sensörler ve diğer teknolojiler aracılığıyla hükümetin eline geçiyor.Ancak şehirler, kendileri vatandaşlar hakkında geniş bilgi veritabanlarına sahip olan Alibaba ve Tencent gibi özel teknoloji devleriyle uğraşırsa ne olur? Alibaba'nın merkezi Hangzhou şehrinde bulunmaktadır ve iki yılını şehir beyninin dublajlı bir platformunu geliştirerek, kameralardan gelen verileri ve araçların ve otobüslerin GPS konumlarını analiz eden ve gridlock'u önlemek için binden fazla trafik ışığını kontrol etmek için kullanıyor. .
Çin'deki en sık tıkanmış beşinci şehirden listede 57'nci sıraya düşmesine yardımcı olduğunu iddia ediyor. Şimdi şehirler arazi parçalarını teknoloji firmalarına teslim ediyor. Shenzhen hükümeti, Tencent'e "teknoloji ve yeniliğe odaklanan gelecekteki bir şehir" olarak nitelendirdiği şeyi inşa etmek için 809 metrekarelik (8,708 metrekare) küçük bir ıslah edilmiş arsa verdi.
Batı şehirleri de giderek artan oranda Çinli firmalarla anlaşıyor. Avustralya'nın Darwin kentindeki meclis üyeleri Huawei ile tanışmak ve teknolojisini Shenzhen'de görmek için Çin'e gitti. Firma daha sonra 900 akıllı LED ışığı, 24 çevre sensörünü ve 138 CCTV kamera ağını sunmak için 10 milyon dolarlık bir program uyguladı. Şehrin kendisine benzer bir sosyal kredi programı uygulayacağı iddialarını reddeden Lord Mayor Kon Vatskalis, ABC News'e "yüz tanıma yok ... ve kameralarımızın kim olduğunuzu veya ne yaptığınızı söyleyemeyeceğini" söyledi.
Yorum Gönder